учитель географії,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія
"Грузька загальноосвітня школа"
"Грузька загальноосвітня школа"
Мистецтво донести до учня не лише
знання , а й вміння їх використовувати на практиці
Сьогодні
до числа питань активізації пізнавальної діяльності учнів під час проведення практичних і творчих завдань ці
спонукання учнів застосовувати свої знання в нових, нестандартних ситуаціях.
«Знання
є єдиним знаряддям виробництва, яке не підвладне дії закону зменшення
доходності» Дж. М. Кларк
Велика
увага приділяється вивченню джерел та видів наукової інформації,способів і
методик їх вивчення основ географічних досліджень , систематизації та їх
практичного застосування .
Знання
не приходять самі – тому ,щоб їх здобути використовують різні методи та джерела
географічної інформації .
За
словами англійського економіста А. Маршалла ,знання є найпотужнішим двигуном
виробництва,дають людям змогу інтенсивно використовувати багатства природи і
задовольняти власні потреби .
Ще
у ХVІІ ст.. англійський філософ Ф. Бекон підкреслював ,що майбутнє належить тим
,хто працює не руками ,а головою . Його прогноз підтвердився через 450 років:
нині...
людство вступило в нову фазу розвитку суспільства , яке називається
інформаційним ,а його основу становлять знання . За допомогою сучасних
інформаційних технологій через Інтернет ми маємо змогу отримати різноманітні
матеріали ,наприклад відео подорож різними країнами світу ,або планувати
маршрут і визначати різницю в часі в порівнянні з київським . При виконанні практичної роботи № 3 у курсі
географії 8 класу «Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач та
визначення часу .» звертається увага на
послідовність виконання завдань :
· Постійно
формулювати перед учнями проблему( який час буде коли ми прилетимо із Києва до
Парижа ?)
· Більше давати
завдань ,які передбачають порівняння ,узагальнення ,систематизацію (кількість
годинних поясів земля ,відлік від Нульового меридіана…)
· Використовувати
письмове мовлення ,яке сприяє розвитку мислення (розрахунки у відліку місцевого
часу)
· Пропонувати
дискусію ( чому у команди Ф. Магеллана у
бортовому журналі не зійшлися дати ?)
· Використовувати
нестандартні задачі ( У Києві 13 година
,який місцевий час у с. Грузьке Голованіського району -)
Для
якісного виконання учнями практичних робіт потрібно залучати всі методи та
форми роботи ,щоб вони не лише розуміли матеріал ,а й знаходили йому практичне
застосування.
Майстерність
учителя – пробудити любов до творчого мислення та здобуття знань . А. Ейнштейн
Головна
ідея сучасної освіти – навчання протягом всього життя . Не лише нашого (життя) учня ,а й вчителя . Тому
сьогодні актуальною є теза Я. А. Коменського :» Школу можна вдосконалювати ,
тільки вдосконалюючи кваліфікацію вчителя»
0 коментарі:
Дописати коментар