Мороз Лариса Михайлівна

учитель  географії,
  НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія
 "Грузька загальноосвітня школа"

Мистецтво  донести до учня не лише знання , а й вміння їх використовувати на практиці

Сьогодні до числа питань активізації пізнавальної діяльності учнів під час  проведення практичних і творчих завдань ці спонукання учнів застосовувати свої знання в нових, нестандартних ситуаціях.
«Знання є єдиним знаряддям виробництва, яке не підвладне дії закону зменшення доходності» Дж. М. Кларк
Велика увага приділяється вивченню джерел та видів наукової інформації,способів і методик їх вивчення основ географічних досліджень , систематизації та їх практичного застосування .
Знання не приходять самі – тому ,щоб їх здобути використовують різні методи та джерела географічної інформації .
За словами англійського економіста А. Маршалла ,знання є найпотужнішим двигуном виробництва,дають людям змогу інтенсивно використовувати багатства природи і задовольняти власні потреби .
Ще у ХVІІ ст.. англійський філософ Ф. Бекон підкреслював ,що майбутнє належить тим ,хто працює не руками ,а головою . Його прогноз підтвердився через 450 років: нині...
людство вступило в нову фазу розвитку суспільства , яке називається інформаційним ,а його основу становлять знання . За допомогою сучасних інформаційних технологій через Інтернет ми маємо змогу отримати різноманітні матеріали ,наприклад відео подорож різними країнами світу ,або планувати маршрут і визначати різницю в часі в порівнянні з київським .  При виконанні практичної роботи № 3 у курсі географії 8 класу «Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач та визначення часу .»  звертається увага на послідовність виконання завдань :
· Постійно формулювати перед учнями проблему( який час буде коли ми прилетимо із Києва до Парижа ?)
· Більше давати завдань ,які передбачають порівняння ,узагальнення ,систематизацію (кількість годинних поясів земля ,відлік від Нульового меридіана…)
· Використовувати письмове мовлення ,яке сприяє розвитку мислення (розрахунки у відліку місцевого часу)
· Пропонувати дискусію ( чому  у команди Ф. Магеллана у бортовому журналі не зійшлися дати ?)
· Використовувати нестандартні задачі  ( У Києві 13 година ,який місцевий час у с. Грузьке Голованіського району -)
Для якісного виконання учнями практичних робіт потрібно залучати всі методи та форми роботи ,щоб вони не лише розуміли матеріал ,а й знаходили йому практичне застосування.
Майстерність учителя – пробудити любов до творчого мислення та здобуття знань  . А. Ейнштейн
Головна ідея сучасної освіти – навчання протягом всього життя . Не лише  нашого (життя) учня ,а й вчителя . Тому сьогодні актуальною є теза Я. А. Коменського :» Школу можна вдосконалювати , тільки вдосконалюючи кваліфікацію вчителя»

0 коментарі: