учитель англійської мови,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
Цікаві ідеї проведення сучасного
уроку
Одним із найбільш яскравих досягнень і результатів реформ у вивченні іноземної мови в школі, я вважаю, є визнання права вчителя вільно вибирати засоби навчання. А так як у нашій гімназії існує диференційований підхід до вибору підручників, то обдаровані учні мають прекрасну можливість навчатися за посібниками видавництва Virginia Evans – Neil O Sullivan Express Publishing Click On. Інші діти навчаються за підручниками О. Карп'юк.
Звичайно, що вибір методів і форм роботи на уроці
підказує фактичний
рівень знань учнів.
На своїх
уроках особисто я намагаюсь чимось зацікавити дітей, інколи навіть
заінтригувати. Тоді відбувається якесь пожвавлення, виникає інтерес, учні
намагаються висловлюватися і тим самим непомітно стирається той інколи
непереборний мовний бар'єр. Ось саме з цієї
причини, на мій погляд, кожен урок мусить мати хоча б одну
"родзинку".
На уроках з дітьми молодшого шкільного віку таких "родзинок"
використовую багато, бо навчання проводжу під девізом "Граючись –
навчаємось."
Ось приклади
деяких з них:
1. Можна сказати просто:
"Діти, а зараз читаємо в півголоса." А ви спробуйте так: "А
зараз я б хотіла почути "пташиний базар" ". У завзятті,
наполегливості своїх учнів будете мати нагоду переконатися самі.
2. Для закріплення
лексики, граматичних структур використовую гру „Cross the river".
На дошці
схематично малюю річку і в ній стільки камінців, скільки завдань треба буде
виконати. Виходять дві команди: А і В, які повинні перейти на протилежну сторону річки. Хто зробить це першим -
переможець. Оголошую: Тече річка невеличка, не глибока, бо навіть видно
у водичці камінці, по яких можна
перейти на протилежний бік. Та знання (допустим, лексики) треба мати глибокі,
бо тільки правильна відповідь дає право ступити з одного каменя на другий.
Ефект - вражаючий. Стимул є, „вболівальники" притихли, бо будь-яка
підказка аж ніяк не на користь команді.
3. Ще на уроці
закріплення знань використовую велику ромашку. На зворотній стороні квітки пишу завдання, яке
треба буде виконати. Учень, виходячи до дошки, сам вибирає собі пелюстку.
4. При контролі
монологічного мовлення, чи то просто під час
процесу говоріння, щоб не перебивати дітей, не збивати їх з думки,
використовую картку, де намальований великий знак оклику. Як тільки учень
припустився помилки - сигналізую йому, і в багатьох випадках дитина
виправляється сама, що немаловажно.
5. При закінченні лічби,
коли виконуємо дії використовую гру „Заснули".
Count the shadows on the wall,
Lift your arms and let them fall,
Turn your head and count some sheep,
Close your eyes and you are asleep,
Sh - sh - sh!
Діти
„сплять", прислухаючись до шепоту вчителя (щоб інших не розбудити!); хто знає
відповідь - тихенько
„прокидається", піднімаючи голівку. Відповідь бажано дати повну:
повторити завдання вчителя і назвати результати (seven minus two is... five).
6. На уроці оцінює вчитель, інколи використовую взаємооцінювання. Але, буває, запитую дітей: „Хто сьогодні підготував
(наприклад), домашнє читання на 11? Учні, як правило,
не відразу піднімають руки, вони роздумують, йде процес самооцінювання,
що немаловажно.
7.
При закріпленні правопису слів використовую наступне завдання. На дошці висить
картинка „Зима в лісі" (там зображена лисичка). Починаю казку: Жило - було
слово, знайоме нам слово. Була зима. Вийшли букви на прогулянку; і йшли вони в
строгому порядку, щоб любий міг прочитати слово. Та раптом де не візьмись
лисичка. Захотілось і їй прочитати слово;
вона і так, і сяк - не може. Розсердилась руда, хвостиком повела, букви
налякались і розбіглись. Може, ви зможете це слово знову скласти? (е h w i
t; w n o s ...).
8. При перевірці знання
кольорів кожен учень має свій власний набір сигнальних карток основних
кольорів.
Починаю: ми з вами вивчили кольори. А чи задумувались ви, що саме фарби так
влучно передають всю красу нашої рідної природи? Ось зараз ми разом з вами під
музику "Пір року" Чайковського постараємося передати оцю красу нашого
краю. (Звучить музика). Я кажу: Show me blue, please. Діти піднімають сигнальні картки:
Yes, blue - Уявіть
собі ясне блакитне небо; чудовий погожий день.
Yellow - Появилося веселе сонечко,
зігріло своїм теплом нашу матінку-землю.
Red - Розцвіли квіточки.
Green -
Заглянуло сонечко на зелені луки, поля, ліси. Black - Аж ось де не візьмись
чорна хмарка. Grey - Небо стало сірим,
похмурим, непривітним. Почались дощі. Листочки стали опадати. Brown - Можна побачити голі стовбури дерев. White -1 тут: білі мухи
налетіли, все подвір'я стало білим; не злічити білих мух, що летять неначе пух.
Та недовго зимі вже панувати, бо зовсім скоро появиться Yellow - сонечко і всім стане
тепло і весело.
9.
З учнями середнього шкільного віку при вивченні теми "В місті" часто
проводжу уявну екскурсію. Заздалегідь домовляємося з дітьми, де у нас парк,
сад, перша вулиця, друга, пошта, лікарня... Починаю екскурсію сама: І am in the classroom. I am in town now. I
am going along the first street.
What a lovely square I see! I am sitting on the bench under an old oak. What a picturesque view! I am in the park now, near the post-office. What a beautiful building! I am going
along the second street. I am in the centre of the town, at the library.
It is rather modern! And
I am in the classroom again.
Таким чином,
учні Закріплюють вивчену лексику, порядкові числівники, відмінювання - to be в Present Simple Tense; вживання деяких
прийменників (in, on, under, at).
Інший
учень: Oleg is in town.
He is going... Перед початком екскурсії переодягнений у форму міліціонера учень читає
лекцію „Road Safety" (форма
аудіювання). Так як уявна екскурсія може проходити як по містах нашої країни,
так і Великобританії, то згадуються особливості руху транспорту у цих країнах.
Well, today І am
going to speak about road safety. You know, in Great Britain traffic (all the
cars, buses, etc.) keeps to the left. In other countries (in Ukraine as
well) traffic keeps to the right.
You, boys and girls, must teach small children to
cross the road safety. You must always give them a good example.
Small children
must not play in the streets.
Before crossing the road, stop and look both ways. Look right, look
left, look right again.
Then, if you are sure that the road is clear, that there is nothing
coming, it is safe to cross the road.
If you see small children, or very old people, or blind people, waiting
to cross the road, it is a kind act to help them cross the road in safety.
So, you must know some Traffic Rules (put them down)
1. Cross the street
only at crossings.
2. Don't cross the
street when the light is red.
3. Don't cross the
street before you have looked to the right and then to the left (in Great Britain ) - to the left and then to the
right (in Ukraine ).
10. Під час вивчення теми "Eating Habits" нагадую деякі правила
хорошого тону:
1. Don't speak with
your mouth full.
2. Never read while
eating.
3. Don't lick your
spoon.
4. Don't eat off
your knife.
5. Don't put your
elbows on the table.
11. У старших класах
при вивченні теми " Holidays in England", коли йдеться про
святкування Різдва в Англії обов'язково порівнюю його з тим, як традиційно
відзначають це свято у нас в Україні. Але роблю це не зовсім традиційно. Малюю
дві великі новорічні ялинки з прикрасами на кожній гілці. Кількість новорічних
кульок відповідає кількості букв слова-відгадки по темах: Christmas in Great
Britain and Christmas in Ukraine.
Приклад:
Christmas in
|
Christmas in
|
|
What is the symbol of...
|
l. An evergreen tree
with red
|
1.family
unity(didukh).
|
berries
|
|
(holly).
|
|
2.Boys like to kiss girls under
|
2.family friendship (nut).
|
this evergreen plant with
|
|
small leaves and small white
|
|
berries(mistletoe).
|
|
3.These songs people often
|
3.prosperity (poppy seed).
|
sing on Christmas
Eve
|
|
(carol).
|
|
4.A traditional Christmas
|
4.protection from illness
|
food (pudding).
|
(garlic).
|
|
![]() |
|
(apple).
|
Це деякі з тих
"цікавинок", які я використовую у своїй роботі. Вони дозволяють
"оживити" урок, зацікавити дітей,
стимулювати їх до навчання.
0 коментарі:
Дописати коментар