учитель початкових класів,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках і
в позаурочний час
Працюючи над
проблемою “Розвиток
творчих здібностей молодших школярів на уроках і в позаурочний час'', в своїй практиці
я пропоную дітям завдання мовної головоломки (анаграми).
Виконуючи завдання головоломки,
практична значущість якої перевірена століттями, допомагає дитині покращити свою ерудицію та кмітливість,
а також тренує логічне мислення та сприяє розвитку когнітивних функцій.
Працюючи
над кожною із запропонованих анаграм, дитина безпосереднього розвиває гнучкість розуму, оперуючи асоціативними
зв’язками та застосовуючи своє просторове сприйняття.
Завдання анаграм побудовані таким чином, аби задіяти
комплексний підхід, адже окрім безпосередньо розгадування, за умовами завдання,
дитина повинна написати розшифроване слово у відведеному місці, що покращує її
навички письма та правопису.
Анаграма — вид мовної
головоломки, коли нове слово твориться переставлянням літер.
Кожне завдання
анаграм можна
роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері.
На уроках
української мови можна використовувати такі завдання
:
Завдання : утворити слова, прочитати прислів'я.
Такі
анаграми можна використовувати необмежену кількість
разів.
Складнішими, а тому й цікавішими
є завдання на творення анаграм
із двох чи й більше слів.
Завдання
: утворити
назви рослин (зелена аптека).
КАМЕРА, ТИН
— материнка; ОБРІЙ, ВІЗ — звіробій; МИРОМ, СОДА — смородина; ВІК, ЛЕПТА —
евкаліпт; ТІСТО, КЛИН — столітник; ГРИВА, ДНО — виноград; ІВАН, КОЛЯ — конвалія;
ВІК, БАРОН — барвінок; СОМ, ЛИН — ломиніс; ВІСК,
ЖИТО — живокіст, САПЕР, ТАНК —
пастернак.
Дуже цікава
робота з анаграмами-текстами. Пропоную розглянути такі зразки:
У сілі
тоСяв ражкий
недь. гоІр і реСгій шіпли в сіл. ниВоліси діп лияною. маТлубаніть.
киЯй візр в сугтому ліглі? аТ ец дура лібка!
У лісі
Стояв жаркий день. Ігор і Сергій
пішли в ліс. Вони сіли під ялиною. Там була тінь. Який звір в густому гіллі? Та
це руда білка!
миЗа
тоСять гомозні докинь. пеТер
ріпотні вокзали і жилі. віДчатка ат лопхчики рустом жі- бать ан вокзанку. ниВо
вокзають оп дульо ан вокзалах. кільСки міхус і дарості!
Зима
Стоять морозні деньки. Тепер
потрібні ковзани і лижі. Дівчатка та хлопчики гуртом біжать на ковзанку. Вони
ковзають по льоду на ковзанах. Скільки сміху і радості.
Хочу
сказати, що саме в дитинстві
закладається фундамент всього життя маленької людини і тому необхідно вкладати
в навчання тільки найкраще. Анаграми для дітей допомогають розвивати логічне мислення, навчитися думати і швидко
вирішувати завдання.
0 коментарі:
Дописати коментар