Буліга Світлана Михайлівна

учитель  початкових класів,
 НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"


Гра-стратегія «Хатинка-Здоровинка»                                                                           
 Гра-стратегія «Хатинка-Здоровинка» має надзвичайно вагоме значення для навчання, виховання, розвитку, творчості малого школярика. Така гра залучає учнів до багатопланової діяльності, сприяє формуванню вміння планувати свої дії, взаємодіяти з іншими учасниками, робити вибір, передбачати  результати своїх дій, знаходити нестардатні способи розв`язування проблем, визначати помилки і вчасно коригувати їх. Ця гра використовується на всіх пердметах в початковій школі, на різних етапах уроку, на самих різноманітних типах уроків. Основна мета цієї гри – формування в маленьких школярів здоров`язбережувальної та соціальної компетентності. 
 
  
                                                                
Гра-стратегія «Хатинка-Здоровинка» є інтерактивною груповою формою і методом навчання, виховання учнів, що сприяє розумово-фізичному розвитку, формує здоровий спосіб життя. Дана гра-стратегія охоплює проблему з усіх сторін: творчості, науковості, історичності, сучасності, практичності.
Гра-стратегія «Хатинка-Здоровинка» має «сім див-поверхів». На уроці можна застосовувати всі поверхи, подорожуючи  ними, а можна лише деякі. Кожний поверх – група школярів, які самі вибирають, де вони хочуть грати-працювати, вирішують -  презентують одну і ту ж проблему з різних сторін. Щоб презентувати свою працю-гру-подорож діти користуються додадковою науковою літературою, словниками, ІКТ, дитячою перідичною пресою ж.«Колосок»,  ж.«Джміль», газетами: «Колосочок», «Казковий вечір», виконують досліди, працюють на планшетах, оглядають картини, пишуть вірші, малюють пейзажі, підбирають тональність вирішення проблеми, звертаються за допомогою до вчителя. У цій грі дитина є споживачем інформації, дослідником і тим, хто активно освоює невідомий життєвий простір здоров`язбережувальними технологіями. Так, я використала цю гру-стратегію на уроці математики у 1 класі.
 Тема. Таблиці додавання  і віднімання числа 4. Додаваня і віднімання числа частинами: виду 5+2+2, 5-2-2. Складання й розв`язування задач. 
При поясненні нового матеріалу  до дітей приходить «Хатинка-Здоровинка». Діти розподіляються самі на 7 груп по 3-4 школяра і отримують у конвертах завдання.
1 поверх – група «Дивоповідомляйки»

·         Вправа «Склади з пазлів число і повідом, що ти про нього знаєш:
-          вірш, скоромовку, сусідів, склад числа.
·         Вправа «Питальна»
Слово Зима – скільки букв?
Сніг – яка 4 буква?
·         Вправа «Актуальність» – Сніг – словами поетів, письменників.
2 поверх – група «Дивопізнайки»
·         Вправа «Скарбничка знань»
-          займи позицію: чи потрібно знати число 4, вміти його додавати, віднімати…
 

-          повідом – пізнай про число чотирицифрове (2, 0, 1, 7) – додай ці цифри, що вийшло? – (10).
·         Вправа «Пізнай на дотик»
-          Сніжинки - ? природа…  2017 – Новий Рік – Здоровя – Зимові святки.
3 поверх – група «Дивопорівняйки»
·         Вправа «Числові промені»

-           
Склад числа 4 :  3 і 1, 2 і 2. Легше + і - по 2.
 

·         Вправа «Зошит посміхається»
-          Зошит з друкованою основою с.59
-          Користь снігу і шкідливість.
-          Парад сніжинок (огляд у журналі «Джміль»)
4 поверх – група «Дивомудрійки»
·         Вправа «Думка»  «Збільш на 4, зменш на 4»
     Збільш на 4:                 

2
4
6
0
1
3
5
Зменш на 4:
4
5
7
8
9
6
0

·         Вправа «Роздуми»
-          Що таке сніг?
-          Вирізати сніжинку…
·         Фізкультхвилинка «Віхола» - зі всіма дітьми.
5 поверх – група «Дивогостроочки»
·         Вправа «Емоційні етюди»
·         «Огляд картини української художниці Оксани Збруцької «Різдвяна симфонія»
(чотирикутник, зображення у лівому верхньому куточку, лівому нижньому куточку, правому верхньому, правому нижньому куточку картини. Чому так названо, скільки використано музичних інструментів?…)
·         Вправа «Гостре очко»
·         Колір снігу, властивості, музичність…
6 поверх – група «Дивознайки»
·         Вправа «Фотограф»
-          Задачі за  коротким записом.
Зліпили - 8 сніговиків 
Розтало -4 сніговики
Залишилося - ?
              Вирізали – 5 сніжинок 
              Вирізали – 4 зірочки
              Разом -?

         Вправа «Підручник»
- Задача на логічне мислення
№3 с.67( Математика 1клас Ф. М. Рівкінд)

·         Вправа «Поцікався»
 1944 рік у Франції була знайдена сніжинка діаметром 38 см. 
вага 1 сніжинки – 0,04 г.

7 поверх – група «Дивовинахідники»
·         Вправа «Тренажероздоров`ятко»
Склади і запиши таблицю додаввання і віднімання 4(Розвивай пам`ять. Лікуй очі.)
1+4=5                              5-4=1
2+4=6                              6-4=2
3+4=7                              7-4=3              
4+4=8                              8-4=4
5+4=9                              9-4=5
6+4=10                            10-4=6

Зменшуване
10
9
8

Від`ємник
4


4
Різниця

5
4
2
·         Вправа «Оклична»  (знайди невідомі числа)


Доданок
4
5

4
Доданок
4

6
3
Сума

9
10


·         Вправа «Комора здоров`я»
Дослід із снігом: чим більша кулька, тим повільніше розстає

Висновок: сніг – вода – життя – знання таблиці на додавання і віднімання 4. 

0 коментарі: