учитель початкових класів,
філія НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія "Ємилівська ЗШ - ДНЗ №2"
АКТИВІЗАЦІЯ
ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ТА ТВОРЧИХ
ЗАВДАНЬ
Сьогодні в суспільній свідомості
відбувається зміна пріоритетів: на перше місце висувається завдання розвитку
учня, так як це дозволить зробити більш ефективним процес навчання. Це вимагає якісно нових
підходів до організації процесу навчання.
Найбільш ефективними є інтерактивні методи навчання, що
створюють ситуації, у яких учні самі повинні:
- відстоювати свою думку;
- брати участь у дискусіях і
обговореннях;
- ставити питання своїм
товаришам і викладачам;
-
рецензувати відповіді товаришів;
- оцінювати відповіді й письмові роботи товаришів;
- займатися навчанням відстаючих;
- пояснювати слабшим учням незрозумілі місця;
- самостійно вибирати посильні завдання;
- знаходити кілька
варіантів можливого рішення пізнавального завдання
Усю роботу спрямовую в такій послідовності: цікаво-знаю-вмію.
Однією з необхідних умов підвищення ефективності навчання є розвиток пізнавальних сил учнів,
які стимулюють пізнавальну активність, спрямовану на оволодіння знаннями,
безперервне збагачення та їх застосування
під час вивчення навчальних предметів початкової ланки. Головним у роботі на уроках математики є розвиток
логічного мислення, математичного мовлення та формування обчислювальних
навичок. Для цього використовую різноманітні завдання,
таблиці з логічним навантаженням, головоломки, задачі-вірші, тематичні загадки,
ігрові вправи. На будь-якому етапі уроку має місце гра. Це і "Математична
естафета", "Кращий обчислювач", "Спустися з гірки",
"Магазин", "Допоможи Незнайкові", "Мовчанка",
"Відгадай склад числа", "Хто швидше" та інші. Тому виховання майбутнього діяча
відбувається перш за все в грі. Наприклад, при вивченні в 1 класі теми
"Склад числа 5" через гру "Листоноша" закріплюємо матеріал.
Допоможіть листоноші опустити листи в скриньки, але одна скринька зайва.
Для досягнення мети уроку поєдную колективні, групові, парні та індивідуальні
форми роботи, організовую взаємодопомогу силами самих школярів. Щоб не
допустити перевтоми та активізувати думку, протягом уроку кілька
разів слід переключати їх увагу з одного виду діяльності на інший. Шляхом спеціально
дібраних вправ розвиваю і вдосконалюю
способи пізнавальної діяльності учнів. Наприклад: значення виразу (2+6)
першокласники знаходять різними способами. Порівняння цих способів приводить
дітей до самостійного відкриття нового, найбільш раціонального способу –
прийому перестановки чисел, який застосовується тоді, коли другий доданок
більше від першого. Мислення дітей постійно стимулюється такими запитаннями:
"Що одержимо, якщо зробимо навпаки?", "Де це можна
застосувати?", "Чи можна це зробити по-іншому?"
Свою роботу спрямовую на виховання творчо активної особистості та
здійснюю
її таким чином:
1. Навчаю учнів умінню творчо використовувати раніше
отримані знання, вміння та навички в новій ситуації для розв’язання нових
пізнавальних задач.
2. Формую навички самостійної
праці.
3. Організовую
пошук для раціонального розв’язання практичних задач.
4. Розвиваю
вміння складати і розв’язувати текстові задачі, приклади, рівняння.
Ігрові колізії викликають в учнів прагнення аналізувати, зіставляти,
досліджувати сховані причини явищ. Це – творчість! Це те, з чого складається
явище пізнавальної активності. Власне гра спричиняє найважливішу властивість
учіння – потребу вчити, знати.
0 коментарі:
Дописати коментар