учитель початкових класів,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
Ігрові
завдання на уроці природознавства. Тема. «Тварини»
У становленні екологічної культури
учнів особливе ставлення займає саме ігрова діяльність. Організована ігрова
діяльність формує умови для дітей, повного їх самовиявлення, активності й
свободи дій, що поєднується з вимогами взаємної поваги, пізнання навколишнього
середовища, відчуттям краси природи та її гармонії, розвитком почуття любові й
турботливого ставлення до її об’єктів.
Найповніше потребам розвитку творчих
здібностей дітей молодшого шкільного віку відповідають інтелектуальні,
пізнавальні ігри.
Граючись, дитина навіть не підозрює, що вона навчається.
Навчання у грі відбувається невимушено. Інтелектуальні екологічні ігри
допомагають закріпити правила поведінки в природному середовищі; знання про
птахів, звірів, рослини розвивають спостережливість, мислення, кмітливість,
увагу, уяву, допитливість.
Гра «Колекціонери»
Діти діляться на групи. Одні,
колекціонують назви хижих тварин, інші – травоїдних, третя група – всеїдних
(учні записують у зошитах назви тварин – потім підбивають підсумки, визначають
переможця-колекціонера у кожній групі).
Можна колекціонувати перелітних і
зимуючих птахів, диких і свійських тварин.
Гра «Які тварини заховалися у таблиці»
с
|
а
|
б
|
ї
|
к
|
о
|
в
|
ь
|
о
|
ж
|
а
|
ж
|
о
|
р
|
а
|
ц
|
б
|
а
|
м
|
а
|
к
|
о
|
м
|
є
|
а
|
к
|
у
|
х
|
а
|
с
|
з
|
а
|
Кросворд «Хижаки»
Вчитель демонструє зображення тварин, учні записують у
кросворд.
|
1
|
т
|
х
|
і
|
р
|
|
2
|
л
|
и
|
с
|
и
|
ц
|
я
|
|
3
|
ї
|
ж
|
а
|
к
|
|
4
|
с
|
о
|
в
|
а
|
|
|
5
|
в
|
о
|
в
|
к
|
||
6
|
к
|
у
|
н
|
и
|
ц
|
я
|
Загадка на увагу «Хто не звір?»
Все це хижаки: лисиця, вовк, їжак,
А ще куниця.
І сова, а також тхір.
Серед них – один не звір. (Сова – це птах)
Ребуси, загадки, криптограми, анаграми.
Звірок
маленький, взимку біленький, влітку сіренький,
По полі стрибає, в кущах спочиває.
Хто це? (Зайчик)
По траві повзла змія,
Налякався добре я.
Від гадюки біг чимдуже,
Жовта блискавка невпинна
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Зачаївся ось, примовк,
Грізний звір цей, звісно… (Вовк)
Вона мила і руденька,
Хвіст пухнастий має,
Ще й улеслива, хитренька,
Хитрий звір із темним
хутром в білу смужку,
впадає у сплячку. (Борсук)
Як клубочок, ця тваринка
вся в колючках в неї спинка.
Хай собі затямить всяк
зветься дивний звір… (Їжачок)
В теплій шубі він лежить,
цілу зиму міцно спить,
зустрічатиме весну. (Ведмідь)
Його дзьобик молоток
в лісі чути: так-так-так,
він з кори комах виймає
про дерева щиро дбає. (Дятел)
і у лісі в холодку
все кує: «Ку-ку! Ку-ку!» (Зозуля)
1.
У червоного маляти
На спині краплинки-цятки:
чорні вуса, голова,
любить лагідні слова. (Сонечко)
2.
Ця маленька трудівниця
мед збирає, як годиться:
все у вулик, все у соти,
не цурається роботи! (Бджола)
3.
Летить дід – сів на цвіт,
Волосинки розгортає,
солоденького шукає. (Джміль)
4.
Є у лісі хата,
в ній кімнат багато.
Тут живе отара
добрих санітарів.
Ти цю хату не чіпай –
санітарам спокій дай. (Мурашки)
5.
Летить – виє
сяде – землю риє. (Хрущ)
6.
Живе лиш влітку він,
шовкові крила має,
Із квіточки на квіточку
він весело літає. (Метелик)
1
|
с
|
о
|
н
|
е
|
ч
|
к
|
о
|
|
|
|
2
|
б
|
д
|
ж
|
о
|
л
|
а
|
||
|
3
|
д
|
ж
|
м
|
і
|
л
|
ь
|
||
4
|
м
|
у
|
р
|
а
|
ш
|
к
|
и
|
||
5
|
х
|
р
|
у
|
щ
|
|||||
6
|
м
|
е
|
т
|
е
|
л
|
и
|
к
|
Загадки про свійських тварин
1.
Червоні лапки,
Щипає за п’ятки. (Гуска)
2.
З хазяїном дружить, будинок вартує,
Живе під ганочком, а хвіст бубличком. (Собака)
3.
І пухнастий він, і гожий,
і на зайця дуже схожий.
Та у полі не скакає,
взимку колір не міняє. (Кролик)
4.
А ото що за тварина?
Їй багно, немов перина.
Ляже в нього і дріма,
рохне, стогне. Хто вона? (Свиня)
5.
Звірята рогаті,
та ще й бородаті,
ходять пастись в лози
хто це? (Кози)
6.
Цілий день жує,
всім дітям молоко дає. (Корова)
7.
Хто з хвостиком і з вушками?
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
на мишей
завжди полює. (Кіт)
0 коментарі:
Дописати коментар