Коломійчук Любов Іванівна

учитель  початкових класів,
  НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія
 "Грузька загальноосвітня школа"

Вивчення словникових слів із використанням інтерактивних технологій навчання у 4 класі

         Вплинути на традиційний процес засвоєння словникових слів, підвищити його ефективність може використання інтерактивних технологій.
        Так, на уроках української мови я намагаюсь використовувати інтерактивні технології навчання під час вивчення словникових слів. Застосування інтерактивного навчання здійснюю шляхом використання групової співпраці.
   Використовую ще такі форми роботи як:
1) індивідуальні завдання;
2) робота в парах: «Розгадай анаграми», «Відгадай слово за першою і останньою буквою», «Перевір мене».
3) робота в малих групах: «Пошук інформації», «Коло ідей»;
4) проводжу на уроках інтерактивні ігри: «Рольова гра», «Інтерв'ю», «Мозковий штурм», «Передбачення»;
5) на уроках мови використовую стратегії, які значною мірою стимулюють розвиток інтелектуально-творчих здібностей дітей: літературні ігри, кросворди, шаради, анаграми, вікторини, творчі завдання.
6) впроваджую різноманітні нестандартні форми уроків: урок-гра, урок-змагання, урок-казка, урок-подорож, урок-КВК, урок-свято та інші;
7) впроваджую технології навчання у дискусії: «Обери позицію», що дає можливість учням висловити свою думку з даної проблеми стисло, за конкретною схемою.

       У своїй роботі на уроках використовую диференційований індивідуально-особистісний підхід до учнів, завдяки чому форми і методи навчання пристосовую до здібностей кожного вихованця, що сприяє їхньому розвитку.
      Заохочення, створення яскравих наочно-образних уявлень, навчально-пізнавальна гра, створення ситуації успіху, проблемної ситуації, спонукання до пошуку альтернативних рішень, виконання творчих завдань, створення ситуації взаємодопомоги - це прийоми, якими я користуюсь на своїх уроках.    
     У 4 класі я поділила словникові слова на умовно-смислові блоки:
Кількість: вісімдесятú, мільйóн, п'ятдеся́т, п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, шістнáдцять, шістдеся́т, шістдесятú, шістсóт.
Одиниці вимірювання: кіломéтр, гектáр.
Час: ввéчері, вдень, вчóра, щогодúни, щодéнно, щоти́жня, тепéр.
Рух: аеропóрт, вперéд,  інженéр, трамвáй, тролéйбус, футбóл.
Місце: ззáду,  лівóруч, назáд, попéреду, посерéдині, право́руч, шерéнга.
Природа: взúмку, влі́тку, восенú, врáнці, океáн, температýра.
Інформація: держáва, револю́ція, телегрáма, телефóн.
Культура спілкування: будь лáска, до побáчення.
У школі: дисциплі́на, гардерóб, напáм'ять, сигнáл, чернéтка.
Людина: мізинець, спільно́та.
Слова за оновленою програмою: врівноваженість, життєрадісний, наполегливість, оптимізм, творчість, справедливість.
       Важливою умовою успішного засвоєння школярами правопису словникових слів є прищеплення їм навички користуватися орфографічним словником.
      Цікаві вправи та ігри з мови використовую на всіх етапах уроку. Ще використовую такі інтерактивні вправи: «Асоціативний кущ», прийом «Кубування», «Сенкан», прийом «Антивірус», узагальнююче творче завдання для роботи в групі, «Карусель».
      Робота над словниковими словами виходить за межі уроків української мови, вона актуальна на різних предметах (літературному читанні, математиці, природознавстві, образотворчому мистецтві, трудовому навчанні, інформатиці, основах здоров’я).
     Досвід роботи над словниковими словами у 4 класі я оформила в презентації, дібравши до кожного словникового слова тлумачення, малюнок, уривки з віршів, загадки.

0 коментарі: